Hjälp mig någon...

Idag är det veckans näst drygaste skoldag enligt mig, har bara ämnen jag hatar. Digitalt skapande, matte och svenska. Efter skolan ska jag hem till Oskar men måste hem ganska snabbt då jag har träning med Kryckis. Ska testa hoppa honom lite på kimblewicket då jag har insett att även jaktstången är för skarp även om den är mycket bättre än pelhamet jag hoppade på innan. Får prova mig fram helt enkelt.
 
Om någon av er har något tips på ett bett som skulle passa så får ni jättegärna höra av er! Han blir lite för stark på tränsbett då han kör ner huudet och springer, samt att hans mungipor går sönder när jag tagit några kraftiga förhållningar. Trots detta är tränsbett det bettet som har funkat överklägset bäst för oss genom åren. Så jag söker ett bett med lite, lite hävstångseffekt, men som ändå är milt, med fasta ringar som passar hästar med känsliga mungipor. Och ja, vi har testat alla salvor och bettskivor, hans nuvarande munsalva är från Elisabeth Arden och är svindyr men inte ens den funkar. Vi är något desperata.
 
En typisk runda på tränsbett även om denna filmen är typ 1,5 år gammal. Han hoppar fint, det händer inte jättemycket när jag blir fast i handen, men han är ganska bråkig i munnen i vissa perioder och drar iväg.
 



Kommentarer
Postat av: Anonym

Skulle rekommendera poponicini:)

2015-02-25 @ 23:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin