Svar på frågestund del 1

Era förebilder? 
Min förebild inom ridsporten är nog Luciana Diniz, framför allt så är hon en jättebra ryttare men hennes inställning är så himla härlig, positiv och glad. Vad jag har sett så klappar hon om sina hästar efter en runda oavsett resultatet och det är fint att se! 

Vilka tycker ni rider bäst i västerbotten? 
Måste nog säga Carolina Määttä och Sandra Jonasdotter av storhästryttarna. Ponnyryttarna har jag ingen större koll på.

Varför började ni blogga?
Jag vet egentligen inte, det var väl mest för att det verkade kul. Varför jag och Agnes började blogga tillsammans var dock på grund av att vi var less på att ha egna bloggar. 
 
Varför rider du Peppe så sällan?
Nu har han ju varit skadad och är under igångsättning och då vill jag inte sätta igång honom allt för hårt. Optimalt hade ju varit att kunna åka ut och jogga i skogen men det går ju inte riktigt. Att åka in till ridhuset är inte heller särskilt optimalt då det tar otroligt lång tid. Men nu när jag har kunnat rida honom bakom pappa när han kör rids han ändå 4-5 dagar i veckan. 
 
När började ni rida? 
När jag var liten, minns inte hur gammal jag var. 
 
Rider någon i eran familj? Vilken nivå är dom på? 
Nej, ingen annan i min familj rider. 
 
Hur gamla är ni?
Just nu 18, men jag fyller 19 i juli! 
 
När fick ni eran första häst?
Fick min första häst när jag var ganska liten, minns inte riktigt hur gammal jag kan ha varit men runt 5-6 kanske. 

Del två kommer imorgon, ni kan fortsätta ställa frågor HÄR
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin