Svar på frågestunden del 2- agnes

Hej! Är intresserad av hur ni båda tänker kring ridningen av era hästar? Inget dumt menat men när det är, måndag vila, tisdag skritt, onsdag hopp, torsdag vila.. Det är ju inte optimalt för en häst även om den går ute i hagen? En häst som hålls igång är ju mindre risk för de vanligare skadorna precis som med oss humans,. Okej, förstår att Peppe kanske inte är jättekul att rida ut på så , är det inte .bättre att då flytta han till ett stall som har bra ridbana och/eller ridhus? Hopparna inte tar detta på fel sätt men hade varit intresant att veta hur ni tänker kring detta.
Kryckan vilar alltid MAX en dag i veckan då jag avskyr att han ska stå helt stilla och undviker det så långt det går. Han går i skritt 1-2 dagar i veckan, uteritt 1-2 dagar, en dag markarbete med hinder upp till 90 cm och en dag hoppning med hinder över 1 meter. Tycker inte att det är något konstigt upplägg alls så jag fattar inte riktigt vad du får det ifrån?:)
 
Agnes(och linda föressten) vad är bättre /sämre med att tävla för umeå rf/stöcke?ångrar ni nån gång erat byte?
Jag red för stöcke först 2009-2010 sen bytte jag till hippo för att jag ville ha min ponny där. Men det var typ det största misstag jag gjort så vi bytte tillbaka till stöcke igen 2012 och det är enligt mig en jättebra klubb med bra stämning. Så ja, jag ångrar jättemycket att jag bytte till hippo där ett tag...
 
Dricker ni alkohol?
Det händer.

Vad tycker ni om att folk är så besatta om att veta om man är oskuld eller inte?
Gulligt att folk bryr sig så mycket haha...
 
Jag vill börja på stöckegår det bussar och så dit? 
Ja det går bussar, jag fick alltid skjuts dit men ja det går bussar!

Finns det både dressyr och hopphästar där? 
Bara hoppponnysar i kategori B och C, inga d-ponnysar i nuläget har jag för mig.
 
Hur högt hoppar man på ridlektioner där? 
Det är väldigt individuellt, beroende på vilken häst man har, hur hinder van man är och hur bra man rider helt enkelt. Man blir aldrig pressad att göra något man inte vill. Jag tycker verkligen att du ska börja!:)
 
Agnes. Vad tycker du om din pojkväns favorit fotbollslag Liverpool?
Haha är bajs jävla fotboll :')
 
Vad brukar du och din pojkvänn göra när ni är med varandra agnes?:)
Väldigt olika, men i stort sett samma saker som alla andra gör skulle jag tro. Tråkigt svar men så är det:)
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin