2014 del 3

Juli
Red vilse med Kryckan i skogen och var borta i nästan två timmar..
 
Började om från grunden med Kryckan för att få till grundarbetet, mycket bommar, studs och kontrollridning. Det gav väldigt mycket resultat som vi tog med oss sedan upp på högre höjder!
 
 
Badade och tog vara på sommaren med kompisar, samt kollade fotbolls VM.
 
 
Stöcke ordnade jättebra tävlingar tillsammans med hippo! Vi körde allt eller inget med meetingprisrosetterna :')
 
 
Åkte till Göteborg för att min lillebror spelade Gothia, där träffade jag även Oskar:)
 
 
 
Höll på att krocka med en älg med moppen påväg hem från Albin. Aldrig varit så rädd någonsin...
 
Tog hand om Trinity eller Pysen som han också kallas i en vecka:)
 
 
Gled på älven två dagar i sträck med Alicia, Elias och David. Typ bästa någonsin!
 
 
Var med Oskar varje dag, och den 27 juli blev vi tillsammans:) hahaha den där bilden känns jättelänge sen...
 
 
Augusti
Fortsatte Kryckans träning och han började göra framsteg, med mammas hjälp började jag hitta känslan av att fånga energin med sitsen!
 
 
Fortsatte träna dressyr för Lena flera gånger och som vanligt lyckas hon alltid lösa våra problem, genom att motivera mig att fortsätta, peppa samt ge jättebra tips!
 
Skolan började...
 
Tävlade på SURF och red en jättedålig runda i LC första dagen och blev 3a, sen en riktigt bra och snabb runda i LC+5 dagen efter där jag blev 2a!
 
 
Köpte ett Micklem-träns till Kryckan som han verkligen älskar! Tips till alla som har känsliga och heta hästar!
 
 
Tränade för Micke i två dagar där fokus låg på linjer, avstånd och kombinationer. Fick riktigt många aha-upplevelser kan jag säga:)
 
 
September
VM började så levde i princip framför TVn och följde både hoppning, dressyr och fälttävlan.
 
 
Missade banträningen i Stöcke pga ännu en tappsko, femte för året...
 
Gick i skolan, var med kompisar, pluggade och var med Oskar som vanligt!
 
 
 
Tränade på med Kryckan och allt markarbete började löna sig i hoppningen!
 
 
Tävlade i Vindeln och vann LCn, blev delad 3a i Mountainhorsekvalet samt 2a i sista LBn!
 
Hahaha vad skjukt kolla vad olika färg de är på himmlen?!?!?!?!?!
 
Hade världens äckligaste piss helg i Vännäs, tror aldrig jag ridit så dåligt i hela mitt liv. 12 fel i LB och jag fattade ingenting för det är inget han gjort innan. I LA hade vi 8 fel och där red jag som en jävla idiot. Flängde runt alldeles för fort så han rev 3b och 4. Sen fick vi inte rida DM-finalen för han hade ett sår i mungipan, skyller de dåliga resultaten på det.
 
Fortsatte trimma lydnad och han gick från klarhet till klarhet.
 
 
Hippo ordnade Swedish Riders Trophy samt Volkswagen GP så var på hippo tre dagar i sträck och såg Malin Baryard hoppa!
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin