Dagens ridpass

Idag efter skolan åkte jag och pappa in med Peppe till hippo. Det var faktiskt ganska lugnt där och inte allt för många hästar skönt nog. Jag red honom inte allt för hårt idag eftersom han inte är riden på några dagar och passet blev på ca 30 minuter. Ganska lagomt. 
 
Jag jobbade honom endast i skritt och trav idag, och han skötte sig bara bra. Dock hade jag gärna önskat att han lyssnade lite bättre på skänklarna och sökte sig neråt lite mer. Tycker han var lite väl hög i formen idag och ganska ostadig, skulle gärna vilja att han jobbar mer med ryggen. Det var även nästan så att han var lite seg idag, så nästa gång åker nog sporrarna på så han får lite mer respekt för skänklarna. 
 
Nästa gång vi åker in får han nog gå ett lite hårdare pass där jag kräver mer av honom. Idag blev det mest motion så han fick rasta av sig lite. 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin