Hahaha jag är sämst...

Jag är helt säker på att jag bloggade innan jag gick till Oskar igår/i förrgår. Men ser nu att det gjorde jag inte alls. Var även helt säker på att jag bloggade innan jag for till hippo med Kryckis, men gjorde inte det heller. Men nu jävlar kan de bara bli bättre!

Idag var vi som sagt till ridhuset med Kryckan. Planen var att låta honom galoppera tills han blev trött alltså svettig och all överskottsenergi var slut. Han var riktigt fin i början av passet då jag red mycket lydnad typ flytta in/ut bakdelen och mycket övergångar. Sen hände det en grej som gjorde att han blev helt splittrad i huvudet, går inte in på det för då blir jag bara irriterad. Kryckan är väldigt känslig och blir lätt "taggad" så efter de fick jag gå tillbaka till skrittjobb, sen trav och börja om helt från början... Fick aldig tillbaka känslan jag hade innan tyvärr och inte blev han trött heller, men att låta honom konditionsträning med dom förutsättningarna hade inte varit sunt...

Har ni sett de nya ändringarna i TR inför 2015? Detta va bara sjukt konstigt tycker jag. Snacka om att krångla till saker...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin