Kryckan igår

Orkade aldrig blogga något igår. Hade mycket i skolan och var i stallet hela kvällen så det blev inte av helt enkelt. Vi åkte in till hippo med Kryckan för att han skulle få springa av sig ordentligt, och det fick han. Han har haft en lugnare period sen träningen förra fredagen och har mest gått i skritt. Därför trodde jag att jag skulle sitta på en tickande bomb, men jag hade så fel.
 
I början av passen kändes han seg. Gick inte riktigt fram för skänkeln och ville stanna i halvhalterna haha. Eftersom jag ständigt söker fel på Kryckan så började jag tänka att han hade feber eller inte var förkyld då han gick ute med fel täcke hela dagen. Men släppte det. I galoppen hade jag faktiskt full koll både i höger och vänster varv. Då lätt jag honom rulla i en lång låg form längs spåret i lätt sits och han skötte sig faktiskt två varv! Sen sparkade han lite men bara för att han tycker det är så kul. Kunde köra längs spåret i vänster varv också varvat med att jag samlade upp honom och red lite volter i hörnen osv. Sen fick han trava av för han var helt svettig, förhoppningsvis blev han av med en hel del överskottsenergi!

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin