Måndag

Igår åkte jag in till hippo och red Peppe i ridhuset. Det gick faktiskt helt okej och han skötte sig bra. Han var dock väldigt seg i början och hade ingen direkt framåtbjudning så det enda jag la fokus på under hela passet var att få bättre framåtbjudning. Gjorde lite tempoväxlingar på långsidorna och vips var han lite mer lyhörd och hade mer framåtbjudning. Avslutade när det kändes bra och lät honom trava av i en lite längre och lägre form. 
 
Idag provar jag nog rida honom i skogen hemma. Förra gången jag red ut var en ett riktig as men igår fick han springa av sig lite iallafall så jag får väl hoppas på att han sköter sig bättre idag! 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin