Måndag

Imorse klev jag upp i hygglig tid och gick ut och solade en stund. Lika bra att passa på nu när solen är framme för det ser ut som det ska bli dåligt väder några dagar framöver nu, eller ja enligt min mobil ska det regna dom kommande nio dagarna. Så det suger ju, vi får väl hoppas på att det verkligen inte stämmer. 
 
Om en liten stund ska jag åka till stallet och rida Peppe för första gången på ganska precis 2 veckor. Eftersom han bara har gått i hagen och haft semester blir det dock bara en skrittur i skogen och jag hoppas att det inte är allt för mycket insekter ute och att han inte har allt för mycket överskottsenergi. Men han går ute på natten så förhoppningsvis är han ganska lugn! Igår var jag till stallet och borstade Peppe, har inte borstat honom något sedan jag blev opererad då jag inte har velat få in smuts i munnen på grund av infektionsrisk, kan väl inte direkt påstå att han var särskilt ren haha. 
 
Har även planerat att åka förbi en sväng på Pegasus idag och se om det är något jag behöver köpa innan jag åker til Skåne. Det är ju faktiskt bara lite mindre än tre veckor kvar innan jag åker!
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin