Peppe 8/7

Idag åkte jag in till hippo med Peppe för att rida lite på ridbanan. Han går ju inte att rida på ridbanan här hemma då han blir så otroligt nervös, stirrig, och koncentrerar sig bara på allt runt omkring. Största anledningen till det är nog för att ridbanan ligger innanför travbanan och det är så pass öppet och mycket att kolla på där. Han har ju i princip nerverna på utsidan så om det är travhästar på banan snurrar det verkligen om i huvudet för han. 
 
Jobbade honom endast i skritt idag och det gick väl okej. Han var ganska tråkig och seg och lyssnade inte särskilt bra, men han var iallafall snäll och hittade inte på några dumheter. Alltid något! Jobbade honom iallafall på lite volter, serpentiner samt flytta bak och framdel. Fick han dock aldrig mellan hand och skänkel ordentligt utan han var som sagt ganska tråkig idag. Får hoppas han skärper till sig lite till imorgon! 
 
Två från idag!
 
 



Kommentarer
Postat av: Ellen

men va söt!

2015-07-08 @ 20:17:43
URL: http://ellenshorselife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin