14:e juni

Idag åkte jag in till hippologum med Peppe och hoppade lite grann. Agnes var med dit och skulle fota men hennes kamera fungerade inte och det gjorde inte min heller så det blev inga bilder, bättre lycka nästa gång, haha. 
 
I början när jag red fram var han ganska seg och tung så jag satte på och red med mina tävlingssporrar (dom enda som lyckades följa med) men det blev inte så mycket bättre trots att det var rullsporrar. Men förutom att han inte hade någon direkt power och sprang lite som en giraff vissa stunder skötte han sig ändå bra och i galoppen var han helt okej fin. När vi hoppade ville han dock gärna krypa nära hinderna och dra mig ur sadeln, han blev bara längre och längre och jag hade inte riktigt någon kraft att sitta emot. Men han har inte riktigt styrkan som behövs ännu för att gå i den samlade galopp med tryck som han behöver. Men det kommer väl så småning om! Vi har dock en lång väg kvar tills vi är där vi slutade innan skadan. 
 
Film kommer om en liten stund! 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin