4:e juni

Kom hem från stallet för en stund sedan och har ganska precis fått i mig lite mat. Fick dock nästan en chock när jag kollade på klockan och insåg att den snart är halv 10, haha. Snart lässdags med andra ord, efter att ha varit vaken till efter 02 fyra gånger sedan i fredags behöver jag verkligen lite skönhetssömn innan balen imorgon och tävlingen på lördag. Idag åkte jag som sagt in med Peppe till hippo för att trimma lite, valde att rida i ridhuset dels eftersom det var tomt och han är mer avslappnad där. Hade ridhuset för mig själv hela passet så det var riktigt skönt!
 
Red inte så jättehårt idag utan checkade bara läget lite i alla gångarter. Däremot gjorde jag några avbrott och fattningar i galoppen och det tyckte han var ganska jobbigt. Han saknar ju fortfarande lite styrka men det blir ändå bättre och bättre tycker jag. Han skötte sig iallafall bra idag och jobbade på bra, inget att klaga över direkt! 
 
2 dagar kvar, sedan gör vi första starten på över ett halvår, tagga! 
 



Kommentarer
Postat av: Mia

Vem ska du gå på balen med?:)

2015-06-05 @ 04:00:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin