Äntligen helg

Nu är det äntligen helg! Idag gick jag i skolan till 15.40 och efter det bar det av till Kryckan på en gång. Jag har inte varit hos honom på hela veckan och bara för det så hade han lagt sig i leran i hagen idag och var helt gul. Var tvungen att tvätta av honom för annars hade jag helt seriöst inte kunnat visa honom bland folk haha...
 
Jag red bort till ridbanan en stund. Hade inte alls räknat med att det skulle gå att rida där, utan tänkte mest kolla hur det såg ut samt checka av underlaget. Helt fel bett hade jag också, jaktstången utan deltatyglar. Underlaget fick godkänt så jag trimmade honom lite i trav och tog ett halvt varv i galopp i båda varven. Och gissa vad? Han var huur fin som helst!! Knappt rört sig på en vecka och med fel bett, men han var så mjuk och fin i sidorna och även om han hade lite bråttom ibland så lyssnade han väldigt fint ändå. Efter en kvart skrittade jag hem då jag bara ville rida igenom honom lite kravlöst.
 
Ikväll sover Oskar här och imorgon far vi iväg till hippo och kollar lite storhästtävlingar!
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin