Bra dag!

LB, 4 fel, 3a
Trots att resultatet inte är det bästa är jag himla nöjd! Jag gjorde världens miss in i kombinationen så han gick av 1,5 meter för tidigt, landade mitt i A-hindret och det var bara träflisor kvar. Jag for ner på halsen och hade inga tyglar men Kryckan hoppade B utan problem ändå. Sen stod det tre funktionärer bakom 4an så jag höjde handen och fick ta om det. Jättebra runda och jag red väldigt bra också, lät inget gå åt slumpen och höll ihop allt trots lite kaos. Jag var snabbast på 4 fel så det blev en tredjeplats!

LA, 0+4 fel
I LA hade jag också en kanonrunda. Jag gick banan med mamma och vi planterade varje detalj av min ridning, typ var jag skulle göra halvhalterna, vilket hjälpte mig enormt. Denna banan var typ alla mina svagheter, orelaterad linje med två äckliga räcken, maxade oxrar ur sväng och räcke-räcke kombination. Hade ett ner i omhoppningen på 10an som var en fet oxer där det gick för fort och han tappade höjd. Annars en av mina bästa rundor i LA någonsin!! Min sista nolla ligger bara runt hörnet nu känns det som...

Har mitt nya fantastiska bett att tacka för väldigt mycket denna helgen, men jag har faktiskt ridit jättebra också. Nu taggar vi påskhoppet i Sundsvall om tre veckor!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin