Dålig dag

Idag har det varit en ganska usel dag för min del, hade endast en lektion i skolan som jag nämnde tidigare och det kändes ganska onödigt att åka dit egentligen. Efter att jag hade slutat åkte jag iallafall ner på stan och gjorde några ärenden, var inget mer än det jag hade planerat at köpa som följde med hem. Köpte endast ny kräm till ansiktet samt en mascara. 
 
Åkte sedan till stallet för att rida Peppe. Pappa hade ingen som jag kunde rida bakom så jag red ut själv och det gick inte alls bra, kom mig från stallet men så fort jag hade kommit in i skogen backade han in i skogen och det enda jag kunde göra var att hoppa av då han vägrade gå ut därifrån. Satte mig sedan upp igen och försökte rida åt ett annat håll men det gick ännu sämre och han var mer i luften än på backen. Blir så himla less på honom. 
 
Just nu har jag faktiskt stora funderingar på att sälja honom tråkigt nog, jag tycker inte alls att det är roligt att åka till stallet längre eftersom han är så himla dum att rida på hemma. Jag klarar iallafall inte av att hantera honom när han börjar bråka och självförtroendet blir så himla dåligt. Får se hur vi gör men om han säljs lutar det väl åt att det inte blir någon ny häst. Lite tråkigt, men sånt är livet. 
 
Tb till en bättre dag utan bekymmer. 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin