Kryckan har fått en medryttare!

Från och med nu ska det bli minst ett inlägg om dagen! Ska göra mitt allra bäta för att hålla det men vissa dagar går det ju inte och så är det ju bara. I lördags åkte jag och Oskar ut till hippo och kollade på tävlingarna. Vi såg halva 1.20, hela 1.30 och halva laget innan vi rullade vidare mot Kryckan. Han fick jogga längs vägen och han var faktiskt riktigt fin, pigg och fräsch. Oskar red lite också haha.
 
Igår var jag hur trött som helst hela dagen. På kvällen var en tjej och provred för att bli medryttare på Kryckan, hon heter Linnea och ska rida honom 1-2 dagar i veckan är det tänkt. Vi for in till hippo då det är lättare att rida där. Jag tycker hon red honom jättebra! Det är inte det lättaste att rida honom under den här perioden då han fäller vinterpälsen för han blir så känslig i pälsen och sparkar bakut av minsta lilla. Det kommer bli himla bra det där!
 
Efter hon hade ridit så hoppaded jag lite. Det behövdes då det inte blev några hinder förra veckan. Vi stannade på 1m så det blev inga höjder, men det behövdes inte heller då han hoppade klockrent. Lätt och spänstigt med decimeters marginal till bommarna. I sådana lägen så känner jag att det inte är värt att höja mer, när ponnyn gör allt han ska och jag rider bra. Kryckan tyckte det var väldigt roligt och alla var nöjda och glada.
 
Idag har jag gått i skolan, fått veta att jag klarade matteprovet med 8 poäng till godo på E-gränsen, varit med Oskar och kollat på innebandy. Nu ska jag sova äntligen!
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin