Tävlingsfilmer

LA Timrå, 8 fel
Den här är typ tre veckor gammal men jag kände att det var lika bra att lägga upp den ändå. Här hoppade jag ju på jaktstången som är ett rakt bett, och nu ser jag verkligen att han hoppar på volt ur svängarna och därför är det jättesvårt att hålla galoppen utan att han blir studsig då han är så känslig. 2an föll för att jag började slita i honom vilket syns hur tydligt som helst, 8b föll för att det gick för fort...
 
 
LB Sundsvall, 4 fel
Jag tycker att detta var en bra runda trots att det blev två ordentliga störningsmoment. Jag tog ingen halvhalt innan kombinationen och Kryckan gick av 1,5 meter för tidigt och landade rakt i hindret. Han hade lätt hunnit ta ett språng till haha. Sen stod ju funktionärerna bakom hindret jag skulle hoppa efter, så då fick jag ta om det. Men är nöjd med att jag höll huvudet kallt och fortsatte rida bra efter att det hade hänt, jag är ju inte direkt känd för mina nerver...
 
 
LA Sundsvall, 0+4 fel
I den här klassen märkte jag störst skillnad på better. Jag behövde inte ha händerna på manken, utan det gick att ta halvhalter utan att han blev studsig. Den här banan fick lite kritik från vissa håll för att ha varit lite för maxad för att vara regional, men höjden har aldrig varit Kryckans problem så han hade inga problem med det då vårat stora problem alltid varit att det inte funkat mellan hindrena. Denna gången funkade gjorde det de, och då funkade det även över hindrena. Det gick lite för fort mot 10an och jag glömde ta halvhalten, så vi fick med oss båda de övre bommarna på oxern. Tråkigt, för hade jag tagit den där halvhalten så hade han säkert gått nolla!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin