7:e maj

Idag har jag inte gjort speciellt mycket ändå, var först i skolan till lite efter 14-tiden och sedan åkte jag till stallet och red Peppe. Skolan rullade på utan större bekymmer men lektionerna var ganska sega och jag höll på att halvt hungra ihjäl innan lunchen. Men men, det som inte dödar härdar!
 
Peppe red jag en sväng i skogen idag och han skrittade i förrgår och vilade igår så han var ganska pigg. Att det dessutom körde om flera travhästar gjorde att det slog lite slint i huvudet för han. Han hittade inte på några dumheter men blev himla dryg då det snurrade om helt för han. Han kunde inte skritta normalt och när jag travade ville han bara börja galoppera och dra ner huvudet hela tiden. Med andra ord var han inte den roligaste hästen att rida idag.. 
 
När jag kom hem från stallet for jag ut och sprang en sväng för att testa min astma medicin, om jag skulle ha astma kanske den inte hjälper på en gång men det kändes ändå som det gick lite bättre att andas och jag fick inte lika mycket slem i munnen. Däremot så gjorde mina vader så ont så det kändes som dom skulle gå av, alltid ska det vara något. 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin