Agge is back!!

Nu jävlar är mattenationella över och livet börjar igen. Såg dock att det finns en chans att hela Sverige måste göra om det eftersom facit läckte ut i Stockholm och Malmö. Självklart var det just min kurs också. Dock gick ju provet ganska dåligt, men slutparatat om det. 
 
Sen jag bloggade senast har min lillasyster börjat rida Kryckan. Hon fick prova på pelhamet och det gick huuuur bra som helst!! Han som alltid blir ganska pigg och stark blev som extra försiktig när hon satt på. Tanken är att hon ska få börja hoppa honom lite och kanske starta någon LD i sommar!
 
Jag ska även börja rida mer på tränsbett igen, hopptränade i Stöcke i söndags och då insåg vi alla att det inte funkar på pelham längre alls. Han blir alldeles för lydig och krullar ihop sig bakom handen i hoppningen och det vill man ju inte. Så därför ska jag prova tävla på tränsbettet på fredag i LBn. Det får bära eller brista, men jag har väldigt höga förhoppningar då han alltid gick jättebra på det förut. 
 
Igår red jag lite på tränsbettet på ridbanan. Mamma byggde upp nått hinder som jag tog också. Han var så jäkla fin när jag red fram! Dock stod det en kille med motorsåg alldeles bredvid banan så han höll sig på säkert avstånd haha. Men hoppningen kändes jättebra också så det ska bli jättekul att börja tävla på det igen. Han var inte alls lika stark och drog mig inte ur sadeln som han brukade göra förut. Oj så kul det var!! Han har blivit så fin:))
 
Asså detta är det sjukaste. Båda dom personerna brukar jag se varje dag i skolan, världen är så jävla sjuk ibland...
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin