Bra runda idag

LB, 4 fel
Finner faktiskt inte ord för hur brutalt svår banan var. Kan lugnt säga att det var fler än jag som var upprörda för jag förstår faktiskt inte hur man kan bygga så i en LB. Men den här banbyggaren bygger alltid såhär, så jag antar att den som sig i leken ger får leken tåla. Hur som helst så var Kryckan jättefin! På framhoppningen var det lite väl mycket trams och sparkar dock, det var lite svårt att få honom att koncentrera sig.
 
På banan tramsade han lite innan ettan, sparkade i anridningen och några travsteg bjöd han på också. Dock behövde jag bara sitta tillbaka och sluta om med benen för att han skulle koncentrera sig igen. Älskade tränsbett. Jag trodde att det skulle bli världens dragkamp eftersom hindrena kom snabbt och fick man inte tillbaka hästen, men han var jättelydig! Efter en jättekonstig "tillbaka-sväng" på ett räcke som han hoppade lite stort på (översta bilden), så var jag tvungen att ta en väldigt kraftig förhållning, vilket inte var så bra. Han fick korsgalopp och stannade som upp lite, då fick jag brottom och började rida iväg honom. Ett stopp in i kombinationen alltså. Jag måste säga att jag tycker att det var ett klokt beslut av honom att stanna för en gångs skull när allt inte stämmer. Tidigare under säsongen har han hoppat iväg i omöjliga lägen i kombinationer och rivit ganska ordentligt. Han har alltså fått lite respekt för kombinationer. Det har sett livsfarligt ut tidigare under säsongen för oss i kombinationer, så det är klart att han får respekt då. Vände bara åt andra hållet och tog om och då hoppade han utan problem alls. Resten av banan gick jättebra!
 
Jag är så stolt över honom! Han var så himla lydig och fin trots att jag inte hoppat på tränsbettet på ett halvår. Han hoppade så fint och var inte i en bom, kan bara säga att jag har saknat detta bettet. Dock är jag inte helt säker på ifall jag vill hoppa LA denna helgen om det ska vara så svåra banor. Det känns inte rätt mot Kryckan alls att göra det när det redan är så svåra banor. Då hoppar vi hellre LB och gör det bra istället! Ingen stress här inte...
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin