Igår och idag

Igår gjorde jag äntligen något åt mitt hår. Jag, Alicka, Linda och Marielle satt modell för frisör 3orna  och fick våra hår fixade helt gratis. Inget att klaga på för dom är jätteduktiga! Mitt hår har varit kaos jättelänge och var hur långt som helst, så det var verkligen på tiden. Nu är det fräscht och nyfärgat och det känns hur bra som helst!
 
Efter skolan åkte jag och red Kryckan, han fick ett pass på ridbananpå jaktstången. Han var så otroligt fin i traven, kunde jobba igenom båda sidorna och flyttade lite för skänkeln. Höll honom medvetet lite i undertempo så att jag verkligen skulle kunna påverka honom i varje steg, eftersom han ofta blir lite hastig. Sen lät jag honom rasa av sig lite energi i galoppen, han sparkade en del och tyckte det var jättekul. Efter det red jag lite mer lydnad i trav, ungefär samma som jag gjorde innan galoppen. Även om han vart i gasen efter galoppen så jobbade han på väldigt koncentrerat. Jag är väldigt nöjd med honom!
 
Idag är jag ledig från stallet. Kom hem väldigt sent från skolan och nu sitter jag och pluggar lite. Senare ska jag till Oskar en stund. Har väldigt mycket i skolan tills imorgon, så det är bara att dyka ner i datorn haha...
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin