Ledsen och besviken

Tänker inte skriva så mycket om dagens klass, mer än att det gick precis som jag trodde att det skulle gå igår. Han var stark, hindrena kom snabbt och han var alldeles för ivrig. Jag gjorde mitt bästa för att ta tillbaka honom innan kombinationen, men han klev av alldeles för stort men klarade den ändå. Fick dock följdfel då det var en relaterad linje till ett räcke efteråt och vägen böev väldigt vinglig så han slog pallnit. Lite halvkonstigt kan jag tycka, men han hade förmodligen inte ens förstått att han skulle hoppa. Tog om och när han väl fick ett bra utgångsläge var det inga problem. Resten av banan gick jättefort, Kryckan sög tag i alla hinder och hoppade lite för stort på allt i princip. Landade på bakbommen på en oxer då jag inte hann få tillbaka honom och han gick av för stort. Pigg och glad häst, men hindrena kom för fort helt enkelt. Den är min ponny en liten mes och gillar inte att bli blöt om fötterna, och banan såg ut som en sjö idag. Det bidrog säkert lite också..

Imorgon har jag efteranmält LC och LB. Pratade med Sussi och hon tyckte att alla språng vi kan få är nyttiga språng. Enda anledningen till att jag hoppar LCn är för att det inte är några kombinationer där. Annars vet jag inte, går han dåligt imorgon så måste vi väl se ifall något inte är som det ska. För någonstans är det inte likt min häst att stoppa i LB, även om han hoppar med glädje. Men vad vet jag?

Men jag skulle ändå vilja be alla att inte spekulera i detta, utan hålla era tankar för er själva. Jag har duktiga människor omkring mig och vill inte att folk ska gå runt och snacka och dra egna slutsatser, tack på förhand!:)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin