Måndag

Gissa vad? Idag har vi faktiskt hoppat för första gången sedan slutet av september, alltså för första gången på nästan 7 månader. Känns så himla roligt att vi äntligen är på väg tillbaka igen! Dock är det fortfarande en lång väg kvar innan vi är tillbaka där vi avslutade. 
 
Vi hoppade endast några få språng på lägre höjd idag eftersom han inte har hoppat på länge men vi får se om vi kanske kan åka in och hoppträna lite lätt till helgen, det är ju faktiskt snart dags för tävling! Hur som helst skötte han sig ganska bra när vi hoppade, över förväntan faktiskt. Trodde han skulle dra iväg i bockserier efter hindret men han skötte sig bra! Dock så skötte han sig inte lika bra under uppvärmningen utan var spänd, hoppade omkring lite grann och stegrade ett par gånger. Men det var första gången vi red ute på ridbanan för iår och det är ju lite skillnad mot ridhuset, han blir nog mer avslappnad när han har fått rida ut några gånger! Måste även säga att vi båda två är lite ringrostiga efter en väldigt lång vintervila. 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin