Mindre bra runda idag

LB, 8 fel
När Vännäs väl hade bestämt sig för vilken bedömning dom skulle ha (haha) så sänktes MSV banan ner och blev en LB bana. Den var teknisk och hindrena kom snabbt. Han kändes väldigt okoncentrerad redan på framhoppningen, vilket jag även sa till mamma för det syntes verkligen.

Väl på banan var han extremt tittig. Inte på hindrena som en normal häst, utan på banpersonalen och publiken. Fick göra halt i anridningen mot ettan då han pep iväg lite för fort pga att någon rörde sig på banan, sen fick han syn på banbyggaren och bröt av till trav. Den krångliga anridningen gjorde att han inte hoppade genom kroppen och rev ettan, världens skitpet. Sen kom kombinationen 3a-b väldigt fort och jag fick inte tillbaka honom och rev därför insprånget. Han var väldigt stark under resten av banan och tog inte riktigt mina halvhalter, anledningen till det är att jag fallet framåt hela tiden. Får jobba på det! Finponnyn har iallafall hoppat bra och varit positiv och jätteglad hela helgen, det är så kul att sitta på en så finnponny även om han har sina egenheter:)

Bryt ihop och kom igen på SURF om två veckor där ska jag hoppa LB, LB, LA, LA:)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin