Mycket i skolan

Mitt första inlägg idag publicerades tydligen inte, så vi gör ett nytt försök..
 
Den här helgen har jag i princip bott hos Oskar, därav den bristfälliga uppdateringen. Vi har mest kollat på film, pluggat lite och sovit haha. Kryckan fick longeras igår och herregud alltså. Vi tänkte att det förmodligen inte ens var någon idé att jag skulle rida för han får en sådan djävulsk överskottsenergi bara av någon dags skritt. Han kunde trava något varv innan han började sparka och skena i linan haha. Det var inte alltför mycket att göra, utan det var bara att låta honom busa. Det ser ut som att vi måste ta ut Andrea Waller (bästa sadelutprovaren) då vi misstänker att han har vucit ur sin sadel. Hans ryggmuskler har utvecklats otroligt mycket och han ser inte ens ut som samma häst som för ett år sedan. Vi har haft vår nuvarande hoppsadel i ett år och tre månader ungefär, så det kanske är dags för en annan.
 
Annars har jag pluggat väldigt mycket. Hade en inlämning tills igår kväll som tog evigheter, därefter pluggade jag till ett prov som vi hade idag. Pluggade till halv två på natten och gick upp halv sex för att hinna plugga innan skolan (provet var på våran sovmorgon-.-), hade jag inte gjort det så hade jag inte klarat provet haha. Har dock del två imorgon, men det är en annan sak...
 
Alltså hahaha mitt flow just nu. Under hela detta året har jag haft en otrolig tur med startlistorna, måste vara något fel på lottningen haha. Jag har typ startat sist i hälften av alla klasser jag ridit i år. I helgen hoppar jag två klasser, och startar sist i båda:)
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin