Söndag

Igår hade jag ganska fullt upp där av den usla bloggningen. Åkte till stallet på förmiddagen och då fick jag lite hjälp med Peppe, men eftersom han har hostat ett ganska bra tag nu och dessutom gjort något med boxen under natten (ganska oklart vad) så red vi bara lugnt och arbetade mycket i skritt. Det gick iallafall bra och Peppe fick verkligen använda hjärnan och arbeta ordentligt, så det var bra. Pluggade sedan en stund innan jag åkte tillbaka till stallet, men då var jag ganska hurtig och sprang fram och tillbaka istället för att ta bilen. Det gick faktiskt ganska bra och var inte allt för jobbigt, det kanske finns hopp för min otränade kropp ändå, haha! 
 
På kvällen bestämde jag och Anna oss lite spontant för att ha picknick eftersom det var soligt ute. Så vi åkte och köpte nutella, jordgubbar, banan och kex och satte oss vid en sjö. Ganska mysigt faktiskt och kanske årets bästa idé från vår sida, däremot blev det lite kallt i slutet då vi glömde vantar. 
 
Idag har jag inga speciella planer förutom att plugga och sedan i eftermiddag ska jag jobba i stallet. Pappa är på trav så jag måste ta in hästarna och fodra kväll. Ska även rida Peppe en sväng hade jag tänkt! 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin