Tisdag

Idag har det varit en ganska lugn dag, började inte skolan för än vid 10-tiden och lektionerna var ganska lugna. Känns som vi knappt gör något i skolan, men jag gjorde bort mitt svenska tal idag och det gick väl helt okej förutom att jag hade kunnat träna lite mer, men det är bortgjort och det känns jätteskönt! Börjar nästan se ljuset i tunneln nu även om det är ganska mycket kvar i skolan!
 
Efter skolan åkte jag till stallet och red Peppe, det blev bara en lugn tur i skogen för hans del idag. Det blev bara så att vi skrittade idag för han har gått ganska mycket nu på slutet och dessutom hostar han fortfarande. Så jag tyckte en skrittur passade ganska bra idag! Han fick komma ut och röra på sig och det var det viktigaste och dessutom skötte han sig ganska bra trots att det var ganska mycket störningsmoment ute. Börjar faktiskt få lite mer tillit för honom nu och det känns riktigt bra! Det finns nog hopp även för Peppe. 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin