26 november

Insåg precis att jag inte har bloggat på 2 veckor. Det känns dock inte alls som det var så länge sedan och egentligen har jag väl ingen anledning till att jag inte har bloggat förutom att jag varken har haft "tid" eller ork. Vet att jag har skrivit det i typ alla mina senaste inlägg men ska försöka att blogga varje dag nu. Det kanske inte blir lika mycket som förut men iallafall ett inlägg per dag! 
 
Annars rullar livet på som vanligt, händer inte så mycket förutom jobb och stallet. Peppe rids på som vanligt och det går lite upp och ner som vanligt (blev mycket vanligt nu, haha). Vissa dagar sköter han sig och andra dagar sköter han sig lite mindre bra. Men det är väl bara jobba på så kanske han blir lite bättre så småning om. Red honom ca 30-40 minuter i ridhuset idag och det gick ändå hygligt, skulle egentligen vilja rida honom med ett par sporrar så han blir lite kvickare för skänkeln. Men är på ett sätt inte för det känns då som han kommer hitta på mer dumheter. 
 
För övrigt fick jag min första lön idag så det var najs, att det däremot känns som hela kommer gå åt på en gång känns inte lika najs. Den här veckan håller vi dessutom på att ta truck-körkort och vi har uppkörningen imorgon. Tydligen är det ingen som misslyckats med den men jag och trucken kommer verkligen inte överens så vi får väl se, haha. 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin