Fredag

Igår på förmiddagen åkte jag till stallet och red Peppe. Red honom i ridhuset och det gick väl ändå helt okej. Var dock själv i ridhuset och sedan jag bröt armen har jag lite fobi för att rida själv i ridhuset, haha. Han skötte sig dock bra igår men var lite småseg och tung i munnen. Men samtidigt kan han vara lite trött sedan resan från Skåne. 
 
Idag jobbar jag från 11-15 och när jag har slutat åker jag direkt till stallet och rider Peppe. Provar nog att rida med ett par sporrar idag för att se om han blir lite mer kvick för skänkeln eller bara helt crazy, man vet ju aldrig med honom. Sedan ikväll har jag inga planer förutom att bara ta det lugnt, ganska trött efter första jobbveckan då vi har fått så himla mycket information. Är helt slut i hjärnan, haha. 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin