Ledig tisdag

Idag var vi lediga från skolan. Tanken var väl att dagen skulle ägnas åt gymnasiearbetet, men så blev det inte för mig utan jag har bara gjort psykologi och UF. Igår hade jag mitt sista utvecklingssamtal med förälder (som gick jättebra) eftersom jag fyller 18, vi hade "UF-eftermiddag" och satt i biblioteket och jobbade. Sen gick jag och Marielle och åt på Max och kollade runt lite i affärer. Sen for jag till Oskar, såg paradise och sov där.
 
Jag hade egentligen inte tid att åka till stallet, men gjorde det iallafall haha. Fick börja med att jaga en häst som hoppat ut ur hagen (hur fan de nu ens går till för hagarna är jättehöga), så mina planer på att rida medans det var ljust försvann rätt fort. Jag satte på Krykan sadel och hela köret och for till stöcke pf och red på banan. Började med att jobba han i skritten och travade lite i båda varven. Han var helt galet fin och avslappnad. Lite väl pigg i perioder men det är bara ett bra tecken. Sista månaden innan operationen var han jätteseg och kändes som världens fetaste russ. Då hade han dock ont så därför känns det jättebra verkligen. Så nu är igångsättningen igång på allvar! Dessutom gick han i hage när jag kom dit och självklart stod han och pussades med sin bästa kompis:)
 
Nu ska jag köra sista rycket psykologi för dagen innan sängen kallar...
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin