21 oktober

Nu var det typ ganska precis en vecka sedan jag uppdaterade senast. Men har varit så himla trött på kvällarna då vi kommit in från stallet vid 20 och sedan i princip bara ätit middag innan vi har fodrat vid 22. Dessutom är det jättedålig teckning här ibland och internet jättsegt.  Hur som helst har det väl inte hänt så jättemycket sedan senast jag bloggade. Har bara jobbat på som vanligt och ridit 3/4 hästar per dag. 

Igår hopptränade jag Peppe för Niklas och det gick helt okej. Det var första träningen sedan juni så vi båda var lite ringrostiga men han hoppade ändå ganska fint när jag red bra. Mot slutet blev han dock lite trött men det är inget konstigt precis. Har en film som jag tänkte lägga ut men internet är så segt så den går inte lägga upp den på youtube, får se om det går senare! 

Idag har jag varit ledig så idag har jag i princip bara tagit det lugnt. Red Peppe i ridhuset för en stund sedan och det gick helt ok. Skrittade och joggade bara lite lugnt efter träningen igår och han kändes inte allt för stel. Däremot var han riktigt bråkig när jag skulle dit, hästjävel. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin