Aprilväder

Idag och egentligen hela helgen har det varit riktigt typsikt aprilväder ute. I lördags var det regn, snö och sol om vartannat kändes det som och idag har det snöat precis hela dagen. Med andra ord har det varit riktigt tråkigt väder idag och det har säkert minst kommit 1 decimeter snö, så just nu är det bara snö och slask ute. Det har ju varit så himla fint vårväder några veckor nu men det är väl bara hoppas på att snön försvinner fort. Vill ha sommar nu! 
 
Från början var min plan att rida Peppe idag så han fick röra lite på sig efter hoppträningen igår, men på grund av det dåliga vädret åkte jag bara till stallet en snabb sväng och tog in Peppe efter att jag hade slutat. Det har varit många trafikolyckor idag på grund av väglaget. Eftersom jag har sommardäck på bilen kändes det säkrast att bara åka dit en snabb sväng ifall väglaget skulle bli sämre igen och det var nog ganska bra ändå. Får rida honom imorgon istället helt enkelt!
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin