Bra träning!

Som tur var så var det ingen uteträning idag utan vi tränade inne. Känner mig inte riktigt redo mentalt än för att hoppträna Peppe ute, jag vill gärna rida honom vanligt ute någon gång innan så det inte blir för mycket för honom. Risken finns annars att han taggar till alldeles för mycket och blir spänd och skvättig. Men är det fint väder någon dag till veckan och inte blåser allt för mycket kanske vi provar på att rida ute. Det är ju faktiskt inte alls länge kvar till utomhussäsongen drar igång!
 
Hoppträningen idag gick iallafall bra. Peppe skötte sig och när jag red bra hoppade han även bra. Är fortfarande lite osäker sedan vi kraschade för några veckor sedan då vi inte hopppat så mycket sedan dess men idag kändes det ändå bra. Vi fick något dåligt språng när jag inte hade tillräckligt med ben men när jag när jag hade bra med ben stämde allt. Sista rundan vi hoppade var hinderna runt 1.20 och då hoppade Peppe jättefint. Den rundan kändes riktigt bra, tänk om det kunde kännas så lätt hela tiden, haha. 
 
Tyvärr är min häst inte så fotogenisk, det händer inte så ofta att han blir snygg på bild, haha. 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin