Mycket i skolan

Ser man tillbaka på mina inlägg genom åren är detta den klart vanligaste rubriken. Idag gjorde vi bort skrivdelen av nationella proven i svenska. Har jättemycket i ledarskap, svenska (taldelen av nationella), matte, lämna in den slutgiltiga versonen av gymnasiearbetet, mental träning och UF inför SM som går av stapeln i mitten av maj i Stockholm. Det märks att det är slutet av sista året på gymnasiet, men om 55 dagar står vi på flaket och det är iallafall ljuset i slutet av tunneln. 
 
Igår hopptränade Kryckan utomhus för första gången i år, med riktiga hinder. Det gick helt fantastiskt bra och han var så lugn och fin. Med lugn menar jag att han inte sparkade, knappt något alls. Det var lite sparkar här och där när hindrena var lägre, men när det blev runt en meter så koncentrerade han sig på hindrena istället. Lite fort gick det om man ska vara petig men tänker inte klaga på hoppglädjen utan det är bara bra att han tycker det är kul. Får se om det kanske kommer en film sen beroende på om jag orkar.

Förutom att plugga och göra prov har jag hunnit rida Kryckan, han fick jogga i skogen där underlaget tillät. Vi hann dessutom fara och köpa nya chaps till mig då vi aldrig gjorde det efter att ha reklamerat de förra. Sen hämtade vi ut stöckes nya klubbschabrak som är superfina, ett nytt bett fick vi med oss också. Vi stod och velade länge och egentligen vill jag prova fullcheek, men de fanns inte i hans storlek så vi tog ett annat. Dock är det inte ens lönt att prova det då jag redan vet att han kommer gå sönder i munnen av det som han gör av alla andra bett förutom babypelham, så vi åker tillbaka i veckan ovh byter det mot ett fullcheek som jag ändå tror kan funka (ta i trä).
 
Imorgon är jag ledig från skolan, då ska jag se till att få lite skolgrejer klara. Skulle även behöva bygga ihop mitt skrivbord men jag är inte så händig så vi får se, men pappa är också hemma så det löser sig. Sen är det pay & jump i stöcke på eftermiddagen/kvällen. Får hoppas att Kryckan håller sig med alla fyra fötter på jorden och att han inte tramsar så mycket och leker rodeohäst. Annars ska det nog gå vägen. Förutom det tänkte jag försöka springa några kilometer, dock vet jag inte för jag har haft jätteont i benhinnorna sedan i måndags. Har inte haft problem med det på 6 månader och man tar det så för givet när man inte har det. Man vet inte vad man haft förrän det är förlorat och det är så tydligt..
 
Översta bilden är från innan hoppningen och undre bilden är från idag
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin