Onsdag

Imorse var jag i stallet vid halv 9 för att rida och släppa ut Peppe i hagen. Jag måste säga att jag har varit otroligt sliten och trött dom här dagarna som jag har behövt åka och släppa ut honom på morgonen. Att jobba till klockan 00 och sedan inte somna för än vid 00.30 är riktigt jobbigt när man ska kliva upp tidigt. Trots att jag ändå sover 7 timmar blir det inte samma sak som om man tar det lugnt på kvällen innan man går och lägger sig. Nu känns det mest som jag bara ha sovit några enstaka timmar när jag vaknar. Men imorgon och på fredag behöver jag inte åka och släppa ut honom så det blir riktigt skönt! 
 
Precis som i måndags skrittade jag Peppe i ridhuset idag. Igår hade jag tänkt rida på ridbanan men han fick gå i skrittmaskinen istället. Han skötte sig faktiskt ganska bra idag, till skillnad från i måndags sökte han sig nedåt redan från början och gick i en ganska bra form hela passet. Dock så tar han olika stöd på bettet och är hård i ena sidan av munnen, så i ena varvet där den hårda sidan är på yttertygeln går han jättefint men sedan i andra varvet där den hårda sidan är på innertygeln är det svårt att få honom att ta stöd på yttertygeln och han går gärna böjd utåt. Det blir mycket jobb med att få honom ordentligt lösgjord och starkare nu ett tag framöver.
 
Igår bytte vi även foder på honom. Det som vi gav från Granngården tidigare tycker vi inte har fungerat så bra. Han var himla ful och långhårig i pälsen innan vi släppte honom på bete och troligtvis hade det lite med fodret att göra för han har aldrig varit så förut. Nu har vi iallafall börjat ge foder från RS mustang så vi får hoppas att det fungerar bättre! 
 
Hade turen att vara helt själv i ett nysladdat ridhus idag, lyxigt! 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin