Peppe är hemma!

Idag har vi varit och hämtat hem Peppe från betet. Från början hade vi tänkt att han bara skulle vara där i cirka 5-6 veckor men det slutade med att han var där i två månader istället. Jag tror ändå att han har mått ganska bra av att ha semester, på dom snart tre åren som jag haft honom har han aldrig haft någon längre vila förutom när han var skadad. Så det har nog varit nyttigt för honom att bara gå och äta gräs och vara med andra hästar. Han har dessutom blivit mycket finare i pälsen nu än innan han åkte på bete, då pälsen var långhårig, glanslös och inte alls fin. 
 
Nu är han iallafall tillbaka på hippo igen och snart drar hårdträningen igång. Just nu har han inga skor på sig så imorgon ska jag bara skrittjobba honom i ridhuset och sätta igång honom lite lugnt. Troligtvis får han skor på sig imorgon förmiddag efter att jag ridit honom!
 
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin