Måndag

Var ett par dagar sedan jag bloggade nu men jag inte riktigt haft tid, eller kanske varit lite dålig på ta mig tiden till det. Hur som helst har det inte hänt så mycket den senaste veckan förutom att jag hopptränade med Peppe för Eva i går. I början av träningen kändes det verkligen inte bra, Peppe var stark, jag såg inga avstånd och allt var bara kaos. Men sista rundan när jag hade fått igång galoppen kändes det mycket bättre! Har även anmält till årets första tävling som är om ca 1 månad, om allt går som planerat kommer vi hoppa två stycken 1.10 då!
 
Idag fick Peppe gå en stund i skritten medan jag fixade allt åt honom. Hade egentligen tänkt rida honom idag då han förhoppningsvis hade varit lite trött sedan träningen igår, men slutade ganska sent idag så det blev att han fick gå i skrittmaskinen istället. Men imorgon ska han trimmas en stund i ridhuset iallafall!
 
I helgen har vi även lyckats få in en tv i mitt rum, har varit utan tv på rummet i några år nu och det är riktigt skönt att ha en igen. Finns ju nästan inget bättre än att ligga i sängen och kolla på tv på morgonen eller innan man ska gå och lägga sig! Det är dock en 55 tums tv så den är nästan lite stor, haha. 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin