Onsdag

Igår red jag Peppe lite mer konditionsträning och idag fick han mer styrketräning eller vad man ska kalla det. I traven lät jag honom mest trava på och ställde inga större krav förutom att jag gjorde lite tempoväxlingar bara för att se så att han var med. I galoppen däremot fick han arbeta lite mer. Jobbade mycket med att öka och minska galoppen, forma honom utåt och inåt på volt, minska och öka volten och sedan avslutade jag med att jobba honom lite i förvänd galopp innan jag travade av. Han har faktiskt blivit himla duktig och nu kan han även ta hörnen i förvänd galopp utan att byta. Det blev ett lite längre ridpass idag, tror jag red nästan 45 minuter så det var nyttigt för honom och riktigt duktig var han idag, hoppas det håller i sig! 
 
Nu ska jag göra mig iordning för jobbet, ha det bra!
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin