20:e januari

Var några dagar sedan jag bloggade nu och sedan sist har det inte alls hänt mycket. Hopptränade Peppe för Eva i söndags men hade ingen riktig bra känsla, inget riktigt stämde och det kändes inte helt 100. I måndags red jag Peppe i ridhuset i alla gångarter och jobbade mycket med tempoväxlingar och övergångar. Han var faktiskt väldigt lugn och snäll. Försökte även hålla honom sysselsatt hela tiden. Igår fick han gå i skrittmaskinen och idag red jag i ridhuset igen. Var själv nästan hela passet så det var riktigt skönt. Idag var han däremot inte riktigt avslappnad utan var ganska spänd både i galoppen och när jag travade av. Det stod även ett litet sockerbitshinder framme i ridhuset så jag red över det ett par gånger på en åttvolt.
 
Förutom att han var lite småspänd  och skvättig idag så skötte han sig ändå någorlunda bra. Kunde dock inte trava av honom särskilt länge då han var ganska spänd och chansen att han hittar på något är ännu större när man travar av honom. Så istället fick han skritta lite extra länge. 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin