Fredag

Idag slutade jag jobbet vid 11 så det var ganska skönt, åkte då hem och vilade en stund innan jag åkte till stallet och mockade samt tog in Peppe. Ska träna lite senare ikväll och det är typ -25 grader ute så han tyckte nog att det var skönt att få komma in lite tidigare. 
 
Igår red jag Peppe i ridhuset, eller ridhusen om man ska vara petig. Började med att rida i lilla ridhuset men det var en som longerade sin häst där och den busade lite grann. Peppe tål inte sådana saker så efter att jag hade travat en stund gick jag över till stora ridhuset för att galoppjobba honom lite. Det första han gjorde när vi kom in var dock att försöka kasta av mig men sedan skötte han sig bra. Tyvärr hann jag inte rida där allt för länge innan ridskolan kom och skulle använda halva ridhuset och då kändes det lika bra att avsluta då det blev ganska mycket rörelse. 
 
För någon dag sedan köpte mamma en fleecefilt från Horseware till Peppe, perfekt att ha när man går till ridhuset samt skrittar fram och av. Den kommer nog användas mycket!
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin