Träning dag 1

Då var dag ett av igångsättningskursen avklarad och Peppe har skött sig riktigt bra idag faktiskt. Han hittade inte på allt för mycket dumheter och fick verkligen använda hjärnan. Det var fokus på markarbete idag med travbommar, galoppbommar, studs osv. Precis sådan träning som han behöver! Eftersom allt kom väldigt tätt var han hela tiden sysselsatt och kunde där med inte hitta på lika många dumheter. Hela passet skulle vi även rida utan stigbylar men eftersom Peppe är som han är fick jag rida med stigbyglar, tycker det var säkrast så! Men att sitta ned i traven med stigbyglar är nyttig träning också. 
 
Imorgon är det också träning men lite mer hoppning och jag rider i första gruppen som är 07.30, lite väl tidigt nästan men eftersom jag har klivit upp 05 hela veckan så kommer jag iallafall få en timmes sovmorgon, haha. Förhoppningsvis kommer Peppe även vara lite mer harmonsik imorgon då det var ett ganska intensivt pass idag! 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin