Träning dag 2

Imorse började träningen 07.30 så man skulle kunna säga att jag var uppe med tuppen idag. Till skillnad från igår var det lite mer hoppning idag men ändå mycket lydnad och kontroll. Var iallafall precis sådana övningar som vi behövde! Peppe skötte sig mycket bättre än igår också, han var mycket lugnare och reagerade inte så mycket på saker runt omkring. Han uppförde sig nästan som en mogen och väluppfostrad häst för en gångs skull, haha. 
 
Efter uppvärmningen som innehöll mycket tempoväxlingar började vi hoppa fram på hinder med bom framför och bakom och sedan några gånger på en studsserie innan allt blev en bana. Sedan avslutade vi med att hoppa en serie med bom - litet hinder - ett galoppsprång - oxer. Oxern höjdes eftersom och i slutet låg den på 1.40 meter, som Peppe klev ganska lätt över. Tyvärr fick mamma inte med första språnget på film där han hoppade lite bättre. 
 
Måste nog även säga att träningen både igår och idag är bland dom bättre jag ridit. Peppe har varit fin, det har varit fokus på bra saker och det har varit bra övningar!
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin