Tävling imorgon

Imorgon åker vi till Ö-vik över dagen och tävlar så idag är det en hel del som ska göras och förberedas. Först ska Peppe trimmas en stund på ridbanan i alla gångarter, ska mest bara checka av så att han lyssnar och är med. Igår fick han endast jogga 20-25 minuter i ridhuset för att få bort lite träningsvärk efter hoppträningen. När Peppe är riden ska han badas och förhoppningsvis kommer han väl att se lite bättre ut i pälsen även fast han är ganska ful och långhårig. Sedan ska all utrustning smörjas och skåpet ska packas. Det är lika bra att fixa klart allt idag för då kan vi åka ganska direkt när vi kommer till stallet imorgon. Hur som helst kommer jag inte ha några problem med att hålla mig sysselsatt i eftermiddag iallafall, haha! 
 
Här är några bilder från träningen i onsdags, dom är dock sparade från Facebook så kvalitén är tyvärr inte den bästa. Bilderna är fotade av Jenny Nyström Welam. 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin