Hoppträning

Idag har vi hopptränat ute i regnet och det gick helt okej. Det var mycket fokus på markarbete och det är precis vad Peppe behöver. I början när jag red fram honom var han allt annat än lugnt och kunde knappt trava utan höll bara på att larva sig. Fick alltså börja galoppera nästan direkt då det knappt gick att trava, inte för att han mycket lugnare i galoppen men det gick iallafall att rida honom bättre även om han studsade ganska mycket..
 
I själva övningarna red vi över travbommar, galoppbommar, studs och linje med kryss-oxer-kryss. Allt stod på kortsidan efter medellinjen och i slutet red vi bana med serpentinågar. Han var otroligt pigg i början av träningen och kunde knappt trava över bommarna utan att galoppera eller hoppa över dom. Dessutom reagerade han så fort någon annan häst var i bommarna, haha. Men mot slutet blev han iallafall lite lugnare och sista rundan hoppade han fint.
 
Hur som helst är jag ändå ganska nöjd över Peppe idag trots att han var halvt galen, mot slutet var han ändå ganska fin och träningen var riktigt nyttig för honom! 
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin