Tävling hippo dag 2

Idag hoppade vi också en 1 meters-klass för att hitta känslan och rytmen igen eller vad man ska säga. Men just nu känns det bättre att hoppa lite lägre och att det ska kännas lätt, så vi stannar på dom lägre höjderna ett tag och tränar vidare. Peppe var faktiskt mycket bättre idag, han var inte alls lika spänd på framridningen så jag kunde rida fram honom lite mer ordentligt och han lyssnade även lite bättre än igår. 
 
Även fast han nästan kändes lite seg när jag red fram honom blev han en helt annan häst när han kom in på framhoppningen, då blev han genast mycket piggare. Till skillnad från igår gick framhoppningen mycket bättre idag och han kom bra alla språng. Dock så bråkade han lite vid utgången den lilla ligisten. 
 
Inne på banan hoppade han jättefint på hinder ett och två, men sedan stannade han på trean helt utan anledning egentligen. Men det var väldigt många som stannade på just det hindret, han är egentligen inte tittig så vet inte riktigt vad som flög i honom. Det var även en lite svårare sväng till det hindret och Peppe snubblade till lite i svängen så det kan kanske vara en anledning, eller så var han bara fjantig. Efter stoppet tappade vi rytmen lite så själva rundan var inte superbra. Men han kändes bättre än igår och jag är ändå nöjd! 
 
Nästa tävling blir i Övik om 2 veckor, då hoppar vi 1 meter och 1.10! 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin