Tisdag

I veckan jobbar jag förmiddag och måste alltså kliva upp vid 5-tiden på morgonen, så om inläggen den här veckan blir helt osammanhängande vet ni varför. Är helt slut i både kroppen och i huvudet så jag vet knappt ens vad jag ska skriva för något, haha. Det här är allafall sista veckan på några månader som jag behöver kliva upp kl 5. Nästa vecka ändras nämligen arbetstiderna och vi kommer börja 7 istället för 5.48, det ska bli riktigt skönt och jag tror faktiskt att den där timmen kommer göra ganska stor skillnad. 
 
Igår fick Peppe gå i skritten i ca 40 minuter och medan han gick där passade jag på att mocka hans hage samt fixa iordning sakerna efter tävlingen. Idag joggade jag honom ca 30 minuter i ridhuset och det gick bra. Han var lite seg och tråkig i början men efter ett tag blev han lite piggare och lyssnade bättre. Det går lite framåt ändå tycker jag! Imorgon är det hoppträning som står på schemat och förhoppningsvis håller han sig någorlunda på mattan efter att ha tävlat både lördag och söndag.
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin