Anmäld till tävling!

I förrgår anmälde jag faktiskt Peppe till en klass när hippo har tävlingar i slutet av oktober. Mest bara för skojs skull, jag tänkte eftersom det ändå är hemmatävling kan vi lika gärna prova på att hoppa en klass och ta det som träning. Vi har inte hoppat något sedan i juni om man inte räknar med dom få sprången jag tog över ett sockerbitshinder förra veckan. Men tävlingen är inte för än om 3 veckor så vi hinner hoppa lite innan det iallafall! Det var även tur att jag anmälde ganska direkt när jag såg att anmälan var öppen för det gick väldigt fort innan tävlingen var full.

Igår jobbade jag honom ute på en av ridbanorna. Han är fortfarande ganska hård i sin höger sida och min teori är att han är oliksidig och därför hårdare/stelare i höger sida. Jag jobbade därför mycket igår med att han skulle vara rakriktad i båda varven och ta stöd på yttertygeln. Särskilt på yttertygeln i hans sämre varv där han hänger sig i innertygeln. Det blev lite bättre mot slutet av passet men det är mycket jobb kvar. 

I galoppen hade jag ungefär samma upplägg som i traven - rakriktad och stöd på yttertygeln. Men i galoppen gjorde jag även en hel del avbrott och fattningar då han egentligen endast galopperade "uppåt" när jag började galoppera. Men avbrotten och fattningarna hjälpte och tillslut blev han avslappnad och längde steget. Det blev ett ganska långt pass på 50 minuter sammanlagt men det var nödvändigt! 

Idag har Peppes medryttare ridit honom så jag har varit ledig från stallet. Tog det lugnt när jag kom hem från jobbet och nu under kvällen har jag och Mattias varit på bio och sett Miss Peregrines hem för besynnerliga barn. Den var lite skum men ändå ganska bra!

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin