1 september

Imorse behövde jag inte åka och släppa ut Peppe i hagen då våran utsläppare har börjat igen efter sommaren. Jag fick alltså en liten sovmorgon och det var väldigt välbehövligt, klev upp lite efter 9 men jag hade gärna sovit några timmar till haha. Snart är det iallafall helg och det ska bli riktigt skönt efter den här veckan! 
 
Idag red jag Peppe på ridbanan i ca 30 minuter. Dom två gångerna han är riden sedan juni har han bara gått i ridhuset så jag trodde nästan att han skulle vara lite spänd och på tårna som han lätt kan bli. Men han skötte sig bara bra och det var inga som helst konstigheter. Imorgon får han gå en stund i skrittmaskinen och sedan i helgen kanske han får börjar trava lite lätt.
 
Nu ska jag snart åka till jobbet, hej så länge!
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin