Dagens ridpass

Idag red jag Peppe en stund i ridhuset och det gick varken bra eller dåligt egentligen. Han var snäll och skötte sig bra men det kändes helt enkelt inte bra idag. Han är ju så otroligt hård i ena sidan och går i vänster varv hela tiden. För att svänga åt höger eller göra volter i höger varv fick jag nästan dra så mycket jag kunde i innertygeln och så ska det inte vara. Det känns inte bra att göra så heller. Tidigare har jag försökt ignorera att han varit lite hård och försökt att vara ganska lätt i handen på den sidan men jag klarade verkligen inte av det idag. Blev bara så frustrerad över att han inte känns som jag vill. Nya tag nästa gång!
 
Efter att jag hade ridit försökte jag att massera halsen då han är lite hårdare på ena sidan. Får se om det hjälper om man gör det regelbundet eller om det är något annat som stör honom så att han inte kan böja sig åt höger när man rider. Det varken känns eller ser ut som han skulle vara halt och ryggen är han också fin i. Patrik får nog kolla på honom nästa gång han kommer upp, tyvärr tror jag det dröjer 4 veckor. 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin