Helgen som varit

Nu var det ett par dagar sedan jag bloggade och det enda jag har gjort sedan dess är egentligen bara att jobba. Jag jobbade både i lördags och igår och det gick faktiskt bättre än förväntat. Lite segt att jobba på helgen när man hellre vill vara ledig men jag tycker ändå att det rullade på ganska bra och nu är jag ju faktiskt ledig (betald ledig dessutom) till på söndag kväll! 
 
I fredags red jag Peppe i ridhuset, det var lite kallt och halvtråkigt väder ute så det fick helt enkelt bli ett pass i ridhuset. I veckan däremot ser det ut att bli ganska bra väder så då ska jag passa på att rida ute! Peppe skötte sig iallafall bra i fredags, han var lite småspänd och ville inte slappna av ordentligt men troligtvis hade det lite att göra med att han var själv uppe vid hans hage. Han tycker inte om när hästarna i hagarna runt omkring går in, då blir han ganska uppjagad och vandrar mycket i hagen. Inte jättebra. Vi har ställt oss på kö att byta hage lite närmare stallet där det är fler hästar men det lär nog ta ett tag. 
 
Igår longerade mamma honom och det hade gått bra. Dock så har han trampat i en sko och den måste tas av och riktas så troligtvis blir det ingen ridning idag. Har inte ridit honom sedan i fredag så hade gärna ridit idag men vi får se hur det blir. Hur som helst ska han iallafall friseras så att han ser ut som en ridhäst igen! 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Agnes Croné, jag är 18 år och bor i Umeå. Jag har en D-ponny som heter Biscuit Gold, men kallas Kryckan. Han blev min i maj 2013. Vi är kvalade MSVB och målet är att debutera under året!

Jag heter Linda Söderholm, jag är 19 år och bor i Umeå. Jag har en storhäst som heter Peppino, men kallas för Peppe. Vi importerade honom från Tyskland november 2013, där har han tävlat upp till 130cm som 6-åring.

Follow on Bloglovin